Рясні Дрова Консорт

Приятельські стосунки, які поєднують Дім Франка з учасниками гурту "Рясні Дрова Консорт" (або ж Riasni Drova Consort), робили його виступ у музеї лише справою часу. Нагода трапилася 31 березня 2019 року, тож ми нею охоче скористалися.

Цей львівський імпровізаційний колектив, що музикує спільно вже протягом десятиліття, належить радше до тих, які можна назвати "широко відомими у вузьких колах". Його виразна естетика важко вкладається у звичні жанрові категорії, хоча також і не береться нізвідки. Самі музиканти кажуть про свою творчість, що вона "тримається вільних форм, які тяжіють як до нойзу, так і до камерної музики та імпровізаційної інтерпретації фольклору". Найбільш незвичним для радіо- чи інтернет-форматованого вуха є їхній підхід до музикування як до процесу, що діється тут і тепер і тому не мусить (ба навіть не може) бути відтворенням готового музичного тексту, складеного в іншій ситуації, а є радше його переписуванням – завжди бентежним і несподіваним. Виступи цього тріо можна порівняти з розмовою, коли людський голос та голоси інструментів, часом дуже незвичних, спершу немов прислухаються одне до одного, шукаючи спільної мови, аж поки розмова не захопить їх у свій потік і зрештою не вигасне в тишу, як вигасає всяка, хоч і найінтимніша бесіда. 

Колектив об'єднує трьох музикантів, про яких з fb-сторінки гурту дізнаємося таке:
Андрій Орел (гітара, ударні, вокал) є учасником харківсько-львівських free-noise колективів Noah Coward та Hokkei Ensemble, співпрацює та виступає з гуртом W.B.B.B. Неодноразово брав участь у різних проектах та виступах спільно з Юрієм Яремчуком. Записувався і видавався разом з Брюно Дюпланом, Пауло Шаґасом та ін., а також соло.
Олег Воробйов (препарована гітара, саксонет, сяо) є спеціалістом з нетрадиційних технік звуковидобування та модифікації свого інструменту, внаслідок чого акустична гітара перетворюється на інші об'єкти. Співпрацював з Пьотром Табакєрніком, Юрієм Яремчуком та театрами "Арабески" і "Коло".
Ярослав Ільницький (історичні флейти, саксонет, псалтир, арфа, вокал) задіяний у давній/бароковій музиці з кінця 1980-х, був учасником ансамблів "Excelsior", "Leopolita", "Vita Nova", "Зелені рукави", "Львівські менестрелі", епізодично співпрацював з "Silva rerum", "Durham Baroque" та ін.

Проте найприкметніша особливість концерту із циклу "Франкустика" в тому, що музичну розмову доповнює розмова цілком вербальна, в якій музиканти діляться своїм розумінням музики, досвідом спільної творчості, розповідають про репертуар, традиційні та нетрадиційні музичні інструменти й техніки. Провадить бесіду Віктор Мартинюк.

 

0:01:00 – "Гей, гук, мати, гук"
0:14:51 – – про те, що таке музика
0:22:40 – – про історію створення
0:25:25 – – про новизну повторення й унікальність моменту
0:30:49 – – про назву Riasni Drova Consort​
0:33:16 – "Пішов старий ґазда на поле орати"​
0:48:29 – – про пісенний репертуар, часову і культурну дистанцію
0:59:08 – – про амбівалентні стосунки з публікою
1:06:29 – "Біла сорочечка"​
1:18:44 – – коментар до пісні від Миколи Ільницького
1:19:17 – – про інструменти
1:26:43 – "Плачет пастушок в долгом ненастьї"